-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17209 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

در قرآن كريم امّي به چه معني آمده است و آيا پيامبر ما امّي بود ؟
كلمه ي امّي در قرآن در شش آيه استعمال شده كه در مورد آن لفظ ( امي ) يعني مفرد و در چهار مورد به لفظ جمع ( اميون و يا اميين ) آمده است و مفسرين در معني آن دو احتمال داده اند :
1 . اين كه امي منسوب به امّا القري يعني مكه باشد و چون مكه را ام القري ( نقطه ي مركز همه ي قريه ها ) مي ناميدند كسي هم كه اهل مكه بود به او امي مي گفتند .
2 . امّي به معني درس نخوانده و مكتب نديده باشد و اين معني از جهاتي بهتر به نظر مي رسد .
كلمه ي امّي در دو مورد مذكور در قرآن از اوصاف پيامبر اسلام « ص » قرار داده شده است از اين لحاظ كه آن حضرت تا زماني كه به مقام نبوت برانگيخته شد مكتبي نرفته و نزد كسي درس نخوانده بود و اين مسأله يكي از بارزترين نشانه هاي نبوت پيامبر اسلام « ص » است كه با اين وصف كه آن حضرت مانند ديگران نبود كه براي فراگرفتن و آموختن مطالب تحمل رنجها مي نمايند و در اثر زحمت و رنج فراوان اطلاعات و معلوماتي بدست مي آوردند ، علاوه در محيطي كه اهل آن از علم و دانش بي بهره بودند و توجهي بخواندن و نوشتن و اندوختن مطالب علمي نداشتند بدون اين كه در مكتبي قدم گذارد و نزد استادي براي فراگرفتن علوم رفت و آمد كند قرآني آورد كه از زمان نزول آن تا زمان كنوني هيچكس نتوانسته سوره اي مانند آن بياورد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.